Dit is mogelijk. Scènes oproepen en opslaan is een standaard KNX functie. Door de waarde 0-63 te sturen worden de scènes opgeroepen met een byte waarde en door 128 bij de scènewaarde op te tellen wordt dezelfde scène opgeslagen. Dus scène 1 oproepen = waarde 1 en scène 1 opslaan = waarde 128.
Ik heb het zojuist geprobeerd, maar lijkt niet helemaal te lukken.
Wanneer ik de scene in de HomeLynk via een groepsadres oproep reageert hij gewoon en zet hij het nu naar 40/30/15%. Daarna zet ik alle waardes op 0% via hetzelfde groepsadres (3/0/1 t/m 3) en geef ik de door jullie aangegeven waarde aan.
Daarna roep ik de scene weer op en zet hij de waardes opnieuw naar 40/30/15%.
Het opslaan heb ik geprobeerd via de Scene Control (DTP18.001) en ook via 1byte met dezelfde waarde.
Helaas allen zonder resultaat.
Waar heb je de scene in gemaakt, is deze in een actor gemaakt of waarin anders? En heb je de scene wel zo ingesteld dat deze ook opgeslagen kan/mag worden?
De scene is opgeslagen in de HomeLynk, dus niet in een actor/taster of iets soortgelijks.
Harm
Is het op een manier mogelijk om scenes/presets door de gebruiker zelf te laten wijzigen door op een opslaan-knop te drukken en dat hij de actuele waardes over neemt?
Zo ja, hoe kan ik dat doen?