Beste Willem,
Firmware versie 2.1.0 is niet stabiel daarom is kort daarop 2.1.1 uitgebracht en het advies is dan ook om deze te gebruiken.
De upgrade is zeker wel mogelijk maar zeer vermoedelijk probeer je dit te doen via de functie: Admin gedeelte -> Updates installeren.
Dit is echter niet de juiste manier voor een frimware upgrade maar bedoeld voor pakket updates.
Om een firmware upgrade toe doen ga je naar Admin gedeelte -> Systeem -> Systeem -> Upgrade firmware.
En om je vraag te beantwoorden, er zit geen knoopcel in een homeLYnk. Alles wordt opgeslagen in het geheugen van de HL.
Probeer je cache van de browser eens te wissen of CTRL + F5 en het dan nog eens proberen.
Indien dat niet uithaald kun je nog een factory reset proberen middels de reset knop aan de onderzijde.
Heb vanmiddag en avond vanalles geprobeerd. Echter nog zonder resultaat.
Vanuit configurator, Hulpprogramma's, terugzetten op fabrieksinstellingen, geeft geen veranderingen.
De reset knop achterop de homeLYnk, 10 seconden ingedrukt, even los, en nogmaals 10 seconden ingedrukt, geeft als enige verandering dat de homeLYnk eerst alleen op het standaard (192.168.0.10) ip adres bereikbaar was, echter met alle eigen instellingen en scrips (oude versie) nog steeds aanwezig, en de homeLYnk pakte na een nieuwe poging firmware upgrade weer de volledig oude instellingen over, terug naar DHCP in plaats van Statisch IP.
Heb de firmware upgrade ook opnieuw gedownload, en met verschillende computer en browsers geprobeerd. Zijn nog andere opties aanwezig wat ik zou kunnen proberen?
Ik kan gewoon wijzigingen aanbrengen en deze blijven prima werken. Alleen na een herstart van de homeLYnk valt deze terug naar een oude configuratie. Het terugzetten van een backup werk ook niet. Wat hiervan de oorzaak kan zijn is mij nog onbekend. Hoop dat jullie nog een oplossing weten.
In dit geval lijkt het er op dat er iets mis is met de homeLYnk zelf als al deze stappen niets uit hebben gehaald. Ik zou even contact opnemen met de leverancier en het probleem voorleggen.
Willem
Sinds enige tijd ondervind ik problemen met mijn HomeLYnk (HW 1.xx).
Ik draai momenteel SW 2.1.0.
Bij een herstart van de HomeLYnk, valt de data op de HomeLYnk weer terug op mijn oude gebruikers data van enige tijd terug. Alle tussentijdse wijzigingen zijn ongedaan gemaakt.
Een upgrade naar Wiser_for_KNX-2.1.1_hw1.xx lukt ook niet, na de herstart blijft deze op 2.1.0, en valt terug op de oude gebruikers data.
Een herstel van de backup lukt ook niet, want na de herstart valt deze terug naar een veel oudere gebruikers data, ook de tussentijdse wijzigingen zijn ongedaan gemaakt.
Zou de oorzaak kunnen zitten in een lege (koopcel) batterij? Heb zelf de HomeLYnk nog niet open gemaakt.
Gegevens HomeLynk;
HW: Wiser for KNX (i.MX28)
SW: 2.1.0
CPU Model: ARM926EJ-S rev 5 (v5l)