Nieuw onderwerp beginnen

IPad "zet op beginscherm"

Beste,

Ik wil een homelynk pagina op het beginscherm van een IPad zetten. Voorheen heb ik in de URL de gebruikersnaam en wachtwoord verwerkt. Dus gebruiker:wachtwoord@ipaddresshomelynk . Helaas werkt dit niet meer. Als ik op de knop opslaan op beginscherm druk, veranderd de URL in alleen ipaddersshomelynk. De URL is ook niet meer aan te passen.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Het moet zo zijn dat de gebruiker niet meer hoeft in te loggen als hij op de knop druk en de homelynk pagina fullscreen opend. 

Beste Bart,

De functie die hiervoor gebruikt wordt Basic Authentication is niet langer ondersteund door de webbrowsers om veiligheidsredenen.

Helaas is hier geen andere oplossing voor dan handmatig inloggen.

Om het gebruikersgemak vs veiligheid te optimaliseren zou je kunnen overwegen om te kiezen voor een login met pincode wat gebruiksvriendelijker is dan gebruikersnaam en wachtwoord.

Het is alleen jammer dat de pincode als plain text in de broncode staat: "pincode":"12345"

image

Wat kan in met deze optie? blijft het wachtwoord dan per gebruiker bewaard? zou het dan wel werken?

Ik heb even geen beschikking over een IPad om het te testen...

Beste Bart,

Die functie kun je inderdaad gebruiken. Er wordt dan een Cookie aangemaakt op het apparaat waarop je de visualisering gebruikt. In IOS kun je ook wachtwoorden opslaan in de sleutelhanger.

Inloggen of registreren om een reactie te posten